מאת: דבורה שגיא
מי ראה לאחרונה פרסומת שבו מופיעים זוג בגיל למעלה מ 50 שלא מוכרת דיור מוגן?
מי ראה לאחרונה פרסומת אופנה שבה מופיעה אישה גיל 65?
מי ראה מעצבת אופנה שמתהדרת בקולקציה לנשים מבוגרות שמציעה מידות 40 – 42 בצבעים עליזים וכפיים?
מי נכנסה לרשת אופנה ישראלית שלא מיועדת למבוגרים וראתה עיצובים שמדברים גם אליה?
הפכנו לדור שקוף. לנו מתאימים בגדים או בגזרת אוהל או בגדים בגזרות מיושנות במידות גדולות, אנחנו הרי כבר לא צריכים שום דבר לכן כדאי להציע לנו רק דיור מוגן.
מנהלי מותגים בוחרים 2 קבוצות גיל עיקריות לפרסם להם –
צעירים וצעירות – אופנה צעירה זולה, כי ההנחה היא שהם צרכני אופנה כבדים שיכולים להוציא סכומים נמוכים. לכן רשתות האופנה הישראליות והמיובאות מציעות הרבה מיני, צמוד, סקיני, מבריק- באיכות נמוכה במחירים זולים מתוך הנחה שבני נוער מחליפים אופנות במהירות
קהל יעד אחר הוא בני ה 40 – 55: להם יש עכשיו הרבה כסף פנוי, הילדים כבר גדולים, רוב האנשים (נשים וגברים) התבססו בקריירה והם יכולים להרשות לעצמם, מותגים יקרים, מכוניות יקרות, תכשיטים, טיולים ברחבי העולם במחירים גבוהים
האמת היא אחרת לחלוטין!!!!!!!!
דווקא דור הגיל השלישי – הוא צרכן תאב, בעל נכסים והון שיכול עכשיו להרשות לעצמו לקנות, לרכוש, לבלות, לעשות ספורט ליהנות מתרבות במידה רבה .
אבל מתעלמים.
מציעים לבני הגיל השלישי מה שהצעירים חושבים שהגיל השלישי רוצה ולא חשוב מה דכתו ומה רשונותיו.
רוצים באמת לדעת מה מתאים לנו? מה אנחנו רוצים תכנסו לקבוצות ה ווטס אפ שלנו ותראו אותנו מטיילים בטיולים אתגריים (אמנם פחות טרקים) ברחבי העולם.
תבואו לבקר המכון הכושר בשעות הבוקר (אני לפחות ב7:00) ותגלו את בני הדור השלישי, בני ה 60 פלוס לא רק בשיעורי הפילטיס והיוגה, אלא – רצים במלוא המרץ, מתפעלים את מכשירי הסקי, מדוושים בכיף בשיעור ספינינג, עובדים באמצעות משקלות – בדיוק כמו הצעירים, אולי עוד יותר – כי יש יותר מוטיבציה. בחוף הים ועל גדות הירקון תפגשו הרבה רצים ורוכבי אופניים שכבר שכחו את גין 60. רבים מהם חטובים ששומרים על משקל נמוך, לבושים בבגדים, שאינם מזכירים את הסבתות שלנו. יש להם את הכסף לרכוש אופנה, אבל לצערנו, בארץ לא מעריכים נכון את כח הקניה שלהם והם נאלצים לרכוש בחו"ל או באתר אינטרנט.
כולם התנפלו על הכתבה של ניסן שור במוסף הארץ, על צריכת התרבות של המבוגרים. הוא תיאר את המבוגרים בתור צרכני תרבות מיושנת, שהמשתתפים בהם מנמנמים מפעם לפעם. נכון, כך נראים המופעים ברחבי הארץ, אבל לא באשמת אנשי "הגיל השלישי", אלא ככה אתם הצעירים, רואים אותנו. ככה מנהלי היכלי התרבות, הסינימטקים ועוד החליטו ש"הזקנים" רוצים. אנחנו בהחלט מוכנים לשמוע דברים חדשים, משוררים צעירים, מוסיקה חדשה. ערס פואטיקה היא לא רק לצעירים. בלט מודרני, יצירות חדשות, תיאטרון ניסיוני – הם בחלט כוס התה שלנו, תנסו ותיווכחו.
אתם הצעירים לא מפנימים שאנחנו דור צעיר, בועט, בעל יכולות, מוכן לשלם עבור מופעים טובים ורעננים, אופנה צבעונית וכיפית,